Handelspladserne 2025
Datoerne for de fire forskellige Handelspladserne er som følger:
Forår, uge 13: 26.-27. marts
Sommer, uge 23: 4. juni
Efterår, uge 33: 13.-14. august
Vinter, uge 43: 23. oktober
Forhåndsregistreringen for årets Handelspladser er endnu ikke åben,
men du kan holde dig opdateret på siden her.
Rebranding af branchen 2025
13 korte branchevideoer under overskriften 'Sammen om en grønnere plantesektor'
Miljø fylder mere og mere i både detailledet og forbrugernes bevidsthed, og derfor skal vi også vise dem, hvilken branche, de køber ind på, når de erhverver sig planter til deres butikker og privaten. Det skal gøres gennem en rebranding af potteplantebranchen, så denne bliver langt mere gennemsigtig for kunder såvel som forbrugere.
I samarbejde med Kompress og Except har vi produceret 13 korte videoer fra potteplanteproduktionen med forskellige temaer, der skal hjælpe med tilvejebringelsen af en rebranding af branche. Der planlægges og udføres en indsats med digital markedsføring til annoncering af branchevideoerne på hhv. Instagram, LinkedIn, Facebook og YouTube gennem hele 2025.
Udstillingsaktiviteter 2025
Gartneriekskursioner
I 2025 ønsker vi at udvikle Handelspladserne, så disse bliver mere attraktive for kunder gennem kreative, inspirerende aktiviteter som temaudstillinger og åbne gartnerier.
De åbne gartnerier giver ligeledes indkøberne mulighed for at skabe nogle anderledes relationer, end det er muligt på messer.
Vil du være et af gartnerierne, hvor der planlægges ekskursioner til, kan du kontakte projektleder for markedsføring og messer, Louise Vendelkær Spenner på lovs@floradania.dk.
Promovering af Handelspladserne
Annoncering af Handelspladserne
Vi forsøger løbende at udbrede kendskabet til Handelspladsen gennem annoncer og artikler i udenlandske medier. Vi samarbejder og producerer blandt andet annonce til TASPO, Floral Daily, Viola, Gartner Tidende og sociale medier mv.
Vi laver som minimum fem annoncer/artikler til hver enkelt Handelsplads, der opfordrer læseren til at læse mere og melde sig til som besøgende.
Vi er altid på udkig efter nye samarbejder eller nye annonceringsmuligheder. Har du kendskab til magasiner eller medier, der kunne hjælpe til at udbrede budskabet om vores skønne messer, skal du endelig tage fat i os på: marketing@floradania.dk.
Kampagneindsatser 2025
Influencersamarbejder og egne sociale medier
I 2025 planlægges, udrulles og eksekveres der tre kampagner samt samarbejder med mindst ti influencere. Kampagnerne vil tage udgangspunkt i nogle af årets mærkedage og/eller en eller flere af de fire sæsoner. Kampagnerne vil både kunne opleves gennem influencernes profiler og Flora Danias egne sociale mediekanaler.
Desuden planlægger vi også at lave et influencerevent med fokus på potteplanter, bæredygtighed og genbrug.
Billedoptagelser 2025
Nye billeder i billedbanken
Vi fortsætter med at udvikle og tilpasse os de nye trends og tendenser. Igen i år sørger vi for, at der kommer friske billeder af de skønne danske planter ind i vores billedbank til fri afbenyttelse kreditering af Flora Dania som kilde. De første billeder er allerede oppe, og dem kan du se og bruge af lige her.
Det er vores ambition, at fotooptagelserne i højere grad laves i samarbejde med magasinerne, så vi sikrer, at billederne bliver brugt af pressen. Desuden vil vi forsøge at skabe et samarbejde med små designere/startups ifm. lån af regi til billederne, så hvert enkelt foto også bliver yderligere relevant ud fra et interiør- og indretningsperspektiv.
Sociale medier 2025
Grønne historier og månedens plante
Vi forsætter indsatsen på SoMe med udvikling og produktion af generisk indhold af sæsonaktuelle produkter.
Herunder vil vi fortsat bruge gartneribesøg til at fortælle de grønne historier fra branchen og lave 'månedens plante'. Vi vil også i 2025 fokusere på at lave mere videomateriale. Dette vil både være i form af egenproduktion, men også gennem etableringen af et samarbejde med én eller flere influenter samt stylister.
Køb dansk kampagne 2024
I samarbejde med Rosanova Fonden satte vi i Floradania fokus på at fremme salget af danskproducerede planter gennem kampagnen "Køb Dansk". Formålet var at inspirere og informere danske planteinteresserede – både influenter og skribenter – om fordelene ved at vælge planter, der er dyrket i Danmark. Ved at skabe ambassadører for budskabet håber vi at gøre danskerne mere bevidste om deres plantevalg og understøtte en bæredygtig fremtid for de danske gartnerier. Til Handelspladsen i august 2024 fik vi besøg af 20 pressefolk, der var til workshop med stylist Pernille Albers, talte med gartnere på messen og var på gartneribesøg ved Lundager.