Dansk rosenproducent går i pink

På gartneriet Rosa Danica ved Odense har alle medarbejdere båret lyserød t-shirt af en hel speciel årsag. Det lyserøde look symboliserer nemlig starten på gartneriets nye samarbejde med Kræftens Bekæmpelses kampagne Støt Brysterne

      Fra tidlig morgen har der hele den solskinsfyldte juni hvilet et lyserødt skær over en af Danmarks førende rosenproducenter, Rosa Danica ved Odense. Indenfor er de lyserøde potteroser netop plantet for at være klar til den 14. september, og medarbejdernes lyserøde t-shirt er det synlige bevis på det nye samarbejde med Kræftens Bekæmpelse.

Forskning – En drivkraft
- Mange kvinder får hver dag tæppet revet væk under sig, når de får den livstruende sygdom, som brystkræft jo er, konstateret. Heldigvis forskes der rigtig meget i sygdommen. I vores egen virksomhed investerer vi mange ressourcer inden for produktudvikling, og vi ved, hvor meget det kræver forskningsmæssigt at være på forkant. På det punkt ser vi således en tydelig parallel til det arbejde, som Kræftens Bekæmpelse står for,

siger Lis og Torben Moth Madsen , der er indehavere af Rosa Danica og initiativtagere til samarbejdet.

Fælles indsats
- Vi har valgt at gå ind i kampen mod brystkræft sammen med Kræftens Bekæmpelse og Støt Brysterne, dels fordi vi gerne vil støtte en god sag, dels fordi vore lyserøde potteroser egner sig utroligt godt til et sådant samarbejde, da de signalerer kvindelighed, skønhed og liv.

Lis og Torben fortsætter,

- Det er naturligvis ingen hemmelighed, at vi også gerne så, at der med samarbejdet bliver skabt mere synlighed omkring Rosa Danica. Vigtigst af alt er dog, at den fælles indsats kan være med til at bedre brystkræftramte kvinders vilkår.

”Lyserød Lørdag”
Gartneriet vil informere om initiativet ved forskellige lejligheder i løbet af sommeren. Selve kampagnen skydes i gang den 14. september og kulminerer med ”Lyserød Lørdag” den 4. oktober med forskellige events i de 150 største danske byer.

De flotte, lyserøde roser fra Rosa Danica vil blive solgt i en sød og feminin indpakning, der formidler det alvorlige budskab på en respektfuld og livsbekræftende måde. Roserne kan købes i de fleste dagligvarebutikker, blomsterbutikker, byggemarkeder samt havecentre.

Fakta:
Støt brysterne-kampagnen indledes den 14. september med diverse motionsløb og kulminerer lørdag den 4. oktober med lyserøde events i Danmarks 150 største byer. Aktiviteten strækker sig over hele oktober, der er den internationale brystkræftmåned.

Rosa Danica er et af Danmarks største gartnerier og producerer årligt over 20 mio. potteplanter. Rosa Danica yder et beløb på KR 1,50 pr. solgt rose. Kræftens Bekæmpelse er dog garanteret et minimumsbeløb på 200.000.

For yderlige oplysninger kontakt:
Rosa Danica A/S, direktør Torben Moth, tel.: 6595 1433 / mobil: 3055 9733 eller salgschef Henrik Boeriths, tel. 6595 1433 / mobil 2128 0853.

Billedtekst: Rosa Danicas medarbejderstab
Billedtekst: Indehavere Lis og Torben Moth Madsen
Billedtekst: Salgschef Henrik Boeriths



(Ovenstående er en brugerbetalt pressemeddelelse)

Relaterede planter:

Instagram